Μelancolie? horreur..
Για όσους φάνε φέτος τη γαλοπούλα τους στην πόλη του φωτός, μια βόλτα από την έκθεση-αφιέρωμα στην μελαγχολία (Melancolie, genie et folie en Occident- Galeries nationales du Grand Palais) είναι ίσως ένα μικρό αντίδοτο στο ζαχαρώδες των ημερών και την υπερέκθεση από τα πολύχρωμα φώτα και τα δώρα.
Εως 16 Ιανουαρίου 2006. Περισσότερα εδώ.
*
Μιας και θυμήθηκα τον σπουδαίο Χόπερ, εντύπωση μου είχε κάνει η ενσωμάτωση ενός έργου του στο θρίλερ του Dario Argento "Βαθύ Κόκκινο" (Deep Red/Profondo Rosso).
O Αρτζέντο, επηρεασμένος από τον πίνακα του Edward Hopper "Nighthawks", δημιούργησε ένα σκηνικό παρόμοιο του πίνακα, για την απεικόνιση του "Blue Bar", όπου ένας χαρακτήρας του φιλμ, ο Κάρλο, παίζει πιάνο.
Φαινομενικά, οι δρόμοι του Αρτζέντο, ενός σκηνοθέτη που μεγαλούργησε στο είδος του giallo* και του Χόπερ, ενός ζωγράφου που ασχολήθηκε με την μοναξιά της αμερικανικής ζωής, είναι ασύμπτωτοι.
Ομως η απόκοσμη ατμόσφαιρα της Φλωρεντίας όπως απεικονίζεται στο φιλμ, έχει κάτι από τους μελαγχολικούς "νυχτερινής φύσης" πίνακες του Εντουαρντ Χόπερ, μια ακόμα απόδειξη του ότι δεν υπάρχει 'ασυμβίβαστο' στην τέχνη.
*ταινίες τρόμου που έκαναν επιτυχία κατά τη δεκαετία του '70, προερχόμενες κυρίως από την Ιταλία. Η ονομασία προήλθε από αστυνομικά "pulp" μυθιστορήματα, τυπωμένα σε φθηνό κίτρινο χαρτί (giallo=κίτρινο), τα οποία τροφοδοτούσαν τα σενάρια των ταινιών. Πέραν του Ντάριο Αρτζέντο, σπουδαίοι δημιουργοί του είδους είναι ο Μάριο Μπάβα και ο Λούτσιο Φούλτσι.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home