Friday, April 27, 2007

D.A.N.C.E.


Σε κάθε νέα ακρόαση το 'Volta' της Bjork μου μοιάζει καλύτερο από το 'Medulla'. Συνοδεύεται με το 'Ma Fleur' των Cinematic Orchestra, το 'Noiser' του Audion και το 'Unite' του Burial.
Για το σ/κ, μόνο light συστατικά, η ποπ δεν είναι για βαριά στομάχια..

Justice-D.A.N.C.E.

pic: hiroshi watanabe

καλύτερα να μασάς



"The way that the Nazis staged themselves and presented themselves, my Lord!
"I'm talking about the films of Leni Riefenstahl and the buildings of Albert Speer and the mass marches and the flags. Just fantastic - really beautiful."

O Bryan Ferry δηλώνει το θαυμασμό του για τους Nazi, έστω κι αν αργότερα το μετάνιωσε.




"I only did it once. I was watching the Olympics on television and needed a piss but I couldn't be bothered to get up. So I urinated into an empty bottle.
"Then I suddenly thought, 'Hmm, I've never tasted my own piss.' So I drank a little.
"It looked just like Orvieto Classico and tasted of nearly nothing..."

Πετάξτε τα τσιπς όταν βλέπετε αθλητικά, ο Brian Eno ξέρει-από μια παλιότερη συνέντευξη του στον Guardian αν θυμάμαι καλά.



"The strangest thing I've tried to snort? My father. I snorted my father. He was cremated and I couldn't resist grinding him up with a little bit of blow.

"My dad wouldn't have cared, he didn't give a shit. It went down pretty well, and I'm still alive."



Ο Keith Richards αποκαλύπτει στο NME το καλό stuff.

Thursday, April 26, 2007

till human voices wake us




O Bruce Sterling, από τους σημαντικότερους συγγραφείς ε.φ. των τελευταίων ετών και πρωτοπόρους του cyberpunk (συστήνω Mirrorshades, Schismatrix και τη συλλογή Spider Rose ανεπιφύλακτα), θα μιλήσει στο διήμερο εκδηλώσεων της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης με τίτλο «Από την επιστημονική φαντασία στην πραγματικότητα», 25 και 26 Απριλίου, στο Θέατρο της Ενωσης (Μασσαλίας 22).

Sterling is, along with William Gibson, Tom Maddox, Rudy Rucker, John Shirley, Lewis Shiner, and Pat Cadigan, one of the founders of the cyberpunk movement in science fiction, as well as its chief ideological promulgator, and one whose polemics on the topic earned him the nickname "Chairman Bruce". (wiki)





22/4/07, συνέντευξη στον Ηλία Μαγκλίνη (Καθημερινή):

«Μπαίνουμε πλέον σ’ έναν κόσμο ακραίων αναταράξεων στα Μέσα, όπου το Διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων καταβροχθίζει τα πάντα στο πέρασμά του. Δεν κινδυνεύουν μόνο τα τυπωμένα βιβλία, τα περιοδικά και οι εφημερίδες αλλά και το σινεμά, το ραδιόφωνο, η ηχογραφημένη μουσική, η τηλεόραση – όλα πρόκειται να μεταβληθούν ριζικά. [..] Σήμερα ζούμε ένα πραγματικό ολοκαύτωμα των Μέσων – όσων είναι αναλογικά και όχι ψηφιακά. Για παράδειγμα, το σέλιλοϊντ, το κινηματογραφικό φιλμ δηλαδή, θα πάψει σύντομα να υπάρχει, όπως η βιντεοκασέτα πέθανε πρόσφατα. Αυτοί οι θάνατοι λίγο έχουν να κάνουν με το σινεμά ή την τηλεόραση ως Μέσα• η κασέτα και το φιλμ πεθαίνουν επειδή δεν είναι ψηφιακά, δεν αποτελούνται από μονάδες και μηδενικά».

«Τριάντα χρόνια πριν οι άνθρωποι έβλεπαν το σώμα σαν κάτι καθαγιασμένο• ήταν κακόγουστο να βάφεις τα μαλλιά σου, να κάνεις τατουάζ, να ανοίγεις τρύπες, να αφαιρείς λίπος και να κάνεις πλαστικές, μπόντι μπίλντινγκ και χημικές δίαιτες. Στον σύγχρονο κόσμο του Βιάγκρα, των ορμονικών θεραπειών κ.λπ., αυτά τα κοινωνικά ταμπού εξανεμίστηκαν. Ο κόσμος είναι πρόθυμος να πάρει οποιοδήποτε χάπι ή να υποβληθεί σε κάθε θεραπεία – ρωτάει μόνο πόσο θα κοστίσει και (μερικές φορές) αν θα έχει αποτελέσματα. Ελάχιστα προβληματίζεται πια ο κόσμος πάνω στα όρια της ιατρικής. Για παράδειγμα, αν τα προδρομικά κύτταρα θεραπεύουν αρρώστιες, η πολιτική ελίτ θα είναι η πρώτη που θα τα δοκιμάσει.»



27/5/96, συνέντευξη στον Πάσχο Μανδραβέλη (altfactor):

-Μπορεί οι πρωταγωνιστές να είναι οι κοινότητες. Βλέπουμε ότι στο Internet δημιουργούνται τα community networks. Πως βλέπετε αυτήν την προοπτική;
Αυτό είναι πιό εύκολο να λέγεται παρά να γίνει. Κάποιος πρέπει να φροντίζει την υποδομή. Μπορεί να δημιουργηθεί ένα γραφειοκρατικό πράγμα. Το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι έχουν ένα modem και μπαίνουν στο Δίκτυο δεν τους κάνει συμπαγή δύναμη, περισσότερο από ότι εμείς που καθόμαστε γύρω από ένα τραπέζι. Δεν γινόμαστε σύντροφοι στα όπλα.
[..]Θα μπορούσε ίσως να γίνει... Αλλά πρέπει να έχει έσοδα, κάποιος πρέπει να μαζέψει συνδρομές, και οι άνθρωποι να εμφανίζονται στις συγκεντρώσεις. Κάποιος πρέπει να κρατά τα αρχεία των μελών, να κάνει δηλαδή την δουλειά που κάνουν τα πολιτικά κόμματα. Και αυτοί που είναι στο Internet είναι πολύ κακοί σ' αυτό. Δεν είναι καλά οργανωμένοι. Αν μπορούσαν να είναι καλύτερα οργανωμένοι δεν θα ήταν online, θα ήταν σε πολιτκά κόμματα, θα ήταν συνδικαλιστές. Θα μιλούσαν στον γείτονά τους κι όχι σε κάποιον στην Ουγκάντα. Δεν θα ήταν περίεργοι να δούν της σελίδες κάποιου τύπου στην Κροατία. Οι δικτυωμένοι άνθρωποι είναι πολύ κακοί στην πολιτική.



Γιατί δεν μπορούμε να βρούμε πληροφορίες στο Δίκτυο;

Ο αδελφός μου που είναι ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ζήτησε χθές να μάθει για το Internet. Τρέχω το Netscape. Μου ζητά να ψάξουμε για "Air Traffic Control". Πηγαίνουμε στο "Alta Vista" (Σ.Σ: κατάλογος θεμάτων όπως το Lycos, το Yahoo κ.λ.π.) και βρίσκουμε 300.000 διευθύνσεις. Τριακόσιες χιλιάδες! Είναι καλύτερα πληροφορημένος μετά από αυτό; Ξέρεις... θα μπορούσες να περάσεις το υπόλοιπο της ζωής σου ψάχνοντας αυτές τις διευθύνσεις, και ποτέ δεν θα ξέρεις ποιά σε αφορά άμεσα.
Ο υπολογιστής δεν έχει πρόβλημα να χειριστεί 300.000 διευθύνσεις. Το πρόβλημα είναι στο κεφάλι του αδελφού μου. Είναι στo πίσω μέρος των ματιών του. Πίσω από την οθόνη δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Δεν είναι ανθρώπινη. Μπορεί να χειριστεί οποιοδήποτε αριθμό. Το μποτιλιάρισμα γίνεται εξαιτίας της ανθρώπινης αντίληψης. Δυστυχώς δεν υπάρχει κανείς τριγύρω που να πεί στον αδελφό μου: "Λοιπόν υπάρχουν 300.000 διευθύνσεις για το θέμα, αλλά μόνο οι 3.000 σ' αφορούν". Δεν υπάρχει μηχανή που να εγγυηθεί στον αδελφό μου για τις καλές διευθύνσεις.
Σκέφτομαι και το άλλο. Τι διαφορά θα υπήρχε αν έβρισκε 600.000 διευθύνσεις αντί 300.000; Πάλι θαμένος στην πληροφορία θα ήταν, άσχετα αν έβρισκε ότιδήποτε σχετικό με το θέμα του ή όχι.








η φωτό, από το blog του, beyond the beyond.

they shoot horses, don't they?



Συνήθως όταν περνά ένα χρονικό διάστημα από ένα συμβάν, βλέπεις τα πράγματα πιο ψύχραιμα και αποστασιοποιημένα. Συνήθως..
Το μακελειό στο Virginia Tech ούτε πρωτόγνωρο ήταν ούτε σοκαριστικό: κι αυτό είναι το παράδοξο, πως μια τέτοια είδηση πλέον μας φαίνεται σχεδόν «νορμάλ».
Ερμηνείες για τα αίτια μπορεί κάποιος να δώσει πολλές-εξηγήσεις ελάχιστες.

Οπλοκατοχή;

Κοινωνικές συνθήκες; Ο Νίκος Παπανδρέου (συγγραφέας), (από την Καθημερινή, 22/4/07), λέει:

«Η βία πηγάζει από το είδος του καπιταλισμού που ζει και βασιλεύει στην Αμερική, όπου οι λύσεις όλων των προβλημάτων βρίσκονται στο άτομο - εξ ου και η έμφαση στην ατομική ευρηματικότητα και την επιχειρηματικότητα. Η ιδεολογία της συλλογικής προσπάθειας υπάρχει μόνο στα σπορ και στον στρατό, όπου πάλι το σύστημα εκθειάζει τους «σταρ».
Η ελληνική κοινωνία δίνει μεγαλύτερη έμφαση στη συλλογικότητα αλλά και στην αλληλεγγύη. Μας μεγαλώνει επίσης με την αίσθηση ότι αν δεν τα πάμε καλά στη ζωή μας, φταίνε οι άλλοι. Και ως απάντηση στα προβλήματα που δημιούργησαν άλλοι, δεν παίρνουμε το όπλο αλλά εκφραζόμαστε συλλογικά - με διαδηλώσεις, παράπονα στην παρέα μας, αιτήσεις στους βουλευτές μας κ.ο.κ. (αποκλείεται να μην είχε εντοπίσει η παρέα τον Κορεάτη, αν είχε πάει σε ελληνικό γυμνάσιο). Εφόσον δεν φταίμε σχεδόν ποτέ, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να καταπιούμε το πρόβλημα μας. Αν είμαστε φτωχοί, δεν μας θεωρεί η κοινωνία αποτυχημένους, όχι ακόμη τουλάχιστον, αλλά άξιους συμπάθειας και κοινωνικής περίθαλψης.»




«αποκλείεται να μην είχε εντοπίσει η παρέα τον Κορεάτη, αν είχε πάει σε ελληνικό γυμνάσιο»- πόσο βέβαιοι είμαστε γι’αυτό; Κι η αντιμετώπιση της παρέας ποια θα ήταν άραγε;





Ο Cho Seung-Hui στέλνοντας το πακέτο με τις φωτογραφίες (σε πόζες α λα Old Boy όπως ακούστηκε–να άλλο ένα ζήτημα, η επιρροή της τέχνης) και τα dvd στο NBC έδωσε τροφή στους εραστές της ‘πορνογραφίας του πραγματικού’ κατά Jill Godmilow:

«The “pornography of the real” involves the highly suspect, psychic pleasure of viewing “the moving picture real” … a powerful pornographic interest in real people, real death, real destruction and real suffering, especially of “others”, commodities in film. These “pleasures” are not brought to our attention. The pornographic aspect is masked in the documentary by assurances that the film delivers only the actually existing real — thus sincere truths that we need to know about.»




Μερικές φορές, η σημειολογία της στιγμής δείχνει πιο πολλά από το ίδιο το γεγονός-άλλες πάλι, οδηγεί σε παραπλάνηση. Για παράδειγμα, με αφορμή το tattoo που είχε χτυπήσει ο Cho στο χέρι του με τις λέξεις ‘Ishmail Ax’ με κόκκινο μελάνι έχουν βγει θεωρίες (via boingboing):

"For those of you still searching for meaning in this phrase, written in ink on Cho Seung-Hui's arm and also how he signed his infamous note, it starts with the story of Ibrahim's Ax (Ibrahim = Abraham):
After making sure that nobody was left in town, Ibrahim went towards the temple armed with an ax. Statues of all shapes and sizes were sitting there adorned with decorations. Plates of food were offered to them, but the food was untouched. "Well, why don't you eat? The food is getting cold." He said to the statues, joking; then with his ax he destroyed all the statues except one, the biggest of them. He hung the ax around its neck and left. --The Koran
Ismail was Ibrahim's son. It was Ismail that Ibrahim wanted to sacrifice for Yahweh (with an ax)."


Επίσης: 1, 2 (Wired).




Μια πιο ψύχραιμη αποτίμηση του γεγονότος κάνει το περιοδικό Slate:

The killers, in fact, laughed at petty school shooters. They bragged about dwarfing the carnage of the Oklahoma City bombing and originally scheduled their bloody performance for its anniversary. Klebold boasted on video about inflicting "the most deaths in U.S. history." Columbine was intended not primarily as a shooting at all, but as a bombing on a massive scale.

Harris and Klebold would have been dismayed that Columbine was dubbed the "worst school shooting in American history." They set their sights on eclipsing the world's greatest mass murderers, but the media never saw past the choice of venue. The school setting drove analysis in precisely the wrong direction.


Δύσκολο να αποβάλλεις από τον άνθρωπο τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα: μερικές διευκρινίσεις για το Columbine που προηγήθηκε, πάλι από το Slate.




Και τώρα μένει ένας νέος Gus Van Sant και μερικά πολύ αργά πλάνα..

Friday, April 13, 2007

counting days to summer



Ulrich Schnauss-Einfeld

από το επερχόμενο άλμπουμ του Ulrich Schnauss ‘Goodbye’ (περισσότερο shoegaze παρά ambient)- κυκλοφορεί στην Ευρώπη από την Independiente, στην Αμερική από την Domino Records.



pic: narelle autio, click to enlarge.

he.lived.deeply



Μου είναι αδύνατο να περιγράψω τη μουσική του Vladislav Delay. Αυτός ο ήχος βιώνεται μόνο. Έχω ακούσει το ‘Whistleblower’ 2 φορές συνεχόμενα, έξω έχει αυτό τον υπέροχο ήλιο, και νομίζω πως η μόνη λύση είναι να κλείσεις τα πάντα, να αφοσιωθείς στα ηχεία και να βάλεις την ένταση στο maximum.

«As if hundred of radios were left playing all at once, magically staying somewhat in synch.»



Vladislav Delay-I Saw A Polysexual






vladislavdelay.com

Thursday, April 12, 2007

the persistence of memory

σλότερχαουζ



“Here is a lesson in creative writing. First rule: Do not use semicolons. They are transvestite hermaphrodites representingabsolutely nothing. All they do is show you've been to college.

And I realise some of you may be having trouble deciding whether I am kidding or not. So from now on I will tell you when I'm kidding.

For instance, join the National Guard or the Marines and teach democracy. I'm kidding.

We are about to be attacked by al-Qaida. Wave flags if you have them. That always seems to scare them away. I'm kidding.

If you want to really hurt your parents, and you don't have the nerve to be gay, the least you can do is go into the arts. I'm not kidding. The arts are not a way to make a living. They are a very human way of making life more bearable. Practising an art, no matter how well or badly, is a way to make your soul grow, for heaven's sake. Sing in the shower. Dance to the radio. Tell stories. Write a poem to a friend, even a lousy poem. Do it as well as you possibly can. You will get an enormous reward. You will have created something.”



Kurt Vonnegut-‘A Man Without A Country’
Seven Stories Press





One of the outstanding figures of modern US literature, Kurt Vonnegut, has died aged 84 in New York.



O Kurt Vonnegut υπήρξε από τους σημαντικότερους συγγραφείς της Αμερικανικής λογοτεχνίας μετά το ‘50: έγινε διάσημος με το ‘Σφαγείο νο.5’ (Slaughterhouse Five, or the Children's Crusade, 1969) το οποίο αναφέρεται στο βομβαρδισμό της Δρέσδης, χωρίς να υπολείπεται των sci-fi στοιχείων που χρησιμοποιούσε συχνά στα βιβλία του.
Στα ελληνικά κυκλοφορούν τα πιο γνωστά του έργα, ‘Σφαγείο νο.5’, ‘Οι Σειρήνες του Τιτάνα’, ‘Γκαλαπάγκος’, ‘Slapstick ή Οχι πια Μοναξιά’, ‘Μητέρα Νύχτα’, ‘Η Φωλιά της Γάτας’.


vonnegut.com
wiki

Tuesday, April 10, 2007

πάσχαμηδένεπτά,αδρανής




Thursday, April 05, 2007

Regnantem Sempiterna

Μέρες που είναι, αν τα ακούσματα που φτάνουν στα αφτιά σου δεν ανακυκλώνονται σε χερουβικά αργά και σύντομα, πασαπνοάρια, πολυελέους, ανοιξαντάρια, ειρμούς καλοφωνικούς, δοξολογίες, ευλογητάρια αργά του όρθρου και κρατήματα, στο κλίμα μπορείς να φτάσεις και μέσω δυτικότροπων παρακάμψεων.




Arvo Pärt-Alina
Piano-Sergej Bezrodny, Alexander Malter
Violin-Vladimir Spivakov
Cello-Dietmar Schwalke


Το ‘Alina’ ο Arvo Pärt το συνέθεσε το 1976. Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της τεχνικής ‘tintinnabula’ για την οποία έγινε γνωστός.
Η ηχογράφηση της ECM είναι του 1995.




Jan Garbarek & The Hilliard Ensemble-Officium
Jan Garbarek soprano, tenor saxophones
David James countertenor
Rogers Covey-Crump tenor
John Potter tenor
Gordon Jones baritone


To ‘Officium’ ηχογραφήθηκε το 1994 σε ένα αυστριακό μοναστήρι-η αντιμετώπιση του Garbarek στους Γρηγοριανούς ψαλμούς δεν έχει ευτυχώς καμία σχέση με περιπτώσεις Enigma.


Από τον δίσκο της ECM, το ‘Ave Maris Stella’ του Guillaume Dufay(~1400-1474):

Jan Garbarek & The Hilliard Ensemble-Ave Maris Stella

Tuesday, April 03, 2007

love hurts sometimes..



..if you do it right

somewhere near his heart




Έτη φωτός μακριά απ’ ό,τι έκανε στο παρελθόν ο Luciano: το ‘No Model No Tool’ θυμίζει πειραματικούς ηλεκτρονικούς δίσκους των mid-90s, δεν έχει ίχνος από το house που συνήθιζε να παίζει ο γεννημένος στην Ελβετία (με καταγωγή από Χιλή) Lucien Nicolet. Βουτάει βαθιά μέσα στην ambient, με αποκορύφωμα το απόκοσμο 15λεπτο ‘Inner Sirenes’ που κλείνει το άλμπουμ. Exceptional.

To ‘No Model No Tool’ κυκλοφορεί από την Cadenza Records.

lucien-n-luciano.com
myspace.com/luciennluciano

μπόινγκ.

Monday, April 02, 2007

wataridori



Λίγα τα καλά ηλεκτρονικά cd φέτος-πιο πολύ EP μου αρέσουν (το τελευταίο των Three Chairs, το ‘Vantage Isle’ των DeepChord). Αυτά που ξεχωρίζουν είναι περσινά που δεν πρόλαβα να ακούσω μέσα στο ‘06: το υπέροχο ‘Merciless’ του Andy Stott και το ομώνυμο του Convextion.

Ο Cornelius είναι Γιαπωνέζος, γεννήθηκε το 1969 ως Keigo Omayada, και αφού περιπλανήθηκε σε γκρουπάκια με τα groovy ονόματα Lollipop Sonic και Flipper’s Guitar, το 1993 μετονομάζεται σε Cornelius και ξεκινά σόλο καριέρα. Το ‘Sensuous’ που κυκλοφόρησε πρόσφατα, δεν είναι ακριβώς ‘ηλεκτρονικό’. Χρησιμοποιεί πολλές κιθάρες, μερικά κομμάτια θα μπορούσαν να είναι funk των ‘70s, θυμίζει πολύ δίσκους του Nobukazu Takemura. Στο ‘Omstart’ στα φωνητικά συμμετέχει ο Erlend Øye. Από τα καλύτερα άλμπουμ του 2007.


Cornelius-Breezin’



cornelius-sound.com
monitorpop.com/cornelius_old/welcome.html
myspace.com/corneliusofficial







eXTReMe Tracker